نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3001
-
الف
+

جشنواره بین المللی داکا با حضور افغانستان و ایران برگزار می شود

هفدهمین جشنواره بین المللی داکا با حضور ایران و افغانستان برگزار می شود.

هفدهمین جشنواره بین المللی فلم داکا با حضور کشورهایی چون ایران ، افغانستان و قزاقستان در بنگلادش برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2 ، هفدهمین جشنواره فلم داکا از  19 تا 27 جدی (دی) در بنگلادش برگزار می شود.

در این جشنواره 220 فلم از 58 کشور جهان در بخش های مختلف به نمایش در می آید.

در بخش اصلی این جشنواره فلم هایی از کشورهایی چون افغانستان، ایران ،کانادا، انگلستان، فرانسه ، قطر، هالند، عراق،قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، فیلیپین، کوریای جنوبی ، ترکیه ، اردن ، امارات و ازبکستان رقابت خواهند کرد.

در بخش فلم های ایرانی بخش اصلی مسابقه آسیا- استرالیا فلم های «انزوا »به کارگردانی «مرتضی علی عباس میرزایی» ، «درساژ» ساخته «پویا بادکوبه» ، «آپاندیس» از «حسین نمازی» ، «گرگ بازی» از «عباس نظام دوست» نمایش داده می شود.

در بخش سینمای جوان نیز فلم های «گل نسا» از «ستار چمن گل» ، «فصل شکار» از «داریوش یاری» ، «آذر» از «محمد حمزه ای» ، «در وجه حامل» ساخته «بهمن کامیار» و «hat trick» از «رامین لوافی» حضور دارند.

فلم سینمایی «لینا» ساخته «رامین رسولی» هم به نمایندگی از کشور افغانستان در این جشنواره حضور دارد.

پیش از این نیز به نمایندگی از افغانستان فلم هایی در این جشنواره به نمایش درآمده بود؛ برادران محمودی با فلم «چند متر مکعب عشق» جایزه بزرگ چهاردمین جشنواره داکا را دریافت کردند .

همچنان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فلم «داکا» در کشور بنگلادش از فلم «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی برای حضور در بخش «مسابقه سینمای آسیا» دعوت به عمل آورد.

در هفدهمین جشنواره فلم «داکا» 85 مهمان خارجی متشکل از فلمساز، پرودیوسرها و مسئولان برگزاری جشنواره های متعدد اشتراک می کنند.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر